Labbisriemua pakkasessa

Labbisriemua pakkasessa

maanantai 19. toukokuuta 2014

Nomen täyteinen viikonloppu

Viime viikon torstaina oltiin tosiaan Pimpulan kaa Sarkkisen Tomin nome-treenissä Inkoon Fagervikissä. Nome-aiheet jatkuivat viikonloppuna. Lauantaina oli UMN:n wt-treeni Nurmijärven Lepsämässä ja sunnuntaina treenattiin omalla porukalla Vaakkoissa riistatreenit.

Lauantaina tehtiin markkeerauksia, linjaa, ohjausta ja lähialuehakua. Tuo lähialuehaku vaatii Pimpulalle aika paljon lisää treeniä, joten sitä olen nyt vahvistanut kotona heittämällä kourallisen nameja takapihalle ja sitten kun olen päästänyt koiran ulos, niin sen lähestyessä kohtaa olen aloittanut pillityksen. Varmaan on naapurit ihmetelleet mun pillityksiä... Ohjauksiin saatiin vinkkinä semmoinen neliö, jolla voi tehdä vaikka mihin suuntaan niitä ohjauksia. Se vaatii vähän varusteita ja repullisen dameja ja sillä pääsee pitkälle. Sen otankin nyt ihan kotitreeniin mukaan, käyn vaan ostaan hevosen sähköaitatolppia, jotka ihminen erottaa helposti metsästä ja teen niillä sen neliön.

Riistatreenit Vaakkoissa oli ihan superhyvät! Pimpula jäljesti kania ja se meni alussa ihan suoraan jälkeä pitkin, sitten meni jostain syystä kanin yli mutta olin ihan hiljaa ja sitten se haulla löysi kanin ja toi sen hienosti mulle. Tähti haki kans jäniksen kun oltiin ekana motivoitu sitä aika paljon. Mutta se siis nosti sen suuhunsa ja toi mun jalkoihin! Wautsi! Sitten oli lokilla markkeerauksia järveen ja hienosti haki nekin, vaikka ammuttiin ihan vieressä. Taikurikin sai hakea lokkia järvestä ja kyllä sekin oli ihan iloinen! Ilmoitin Pimpulan taippariin ja nyt jännätään mahdutaanko kokeeseen vai ei.

Sain Pimpulalle myös rallytokokisapaikan Oulun kesäkuun kisasta. Siellä onkin mahdollisuus saada kolmas hyväksytty tulos ja koulutustunnus ALOsta. Taikuri jonottaa edelleen varasijalla siihen kokeeseen, joten katsotaan nyt saako se kisapaikkaa vai ei.

Ihana kesäloma mulla. Nytkin on lämmintä melkein 30 astetta, joten ei voi valittaa kelejä... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti