Labbisriemua pakkasessa

Labbisriemua pakkasessa

maanantai 27. maaliskuuta 2023

Russakan eka koekokemus

Oltiin lauantaina Russakan kanssa Uudenmaan Ohjuksessa Järvenpäässä. Ihan huikea kisa, oon aina tykännyt tunnelmasta ja tehtävistä. Uudenmaan Ohjus on epävirallinen, nuorten koirien wt-kisa. Tehtävät itsessään meni hyvin mutta huonoja pisteitä tuli kun oli vähän kaikenlaista säätöä… 

Markkeerausrastilla Russakka karkasi 😳 ihanhetisamantien kun otin irti. Mitään ei siis oltu vielä heitetty tai ränkätetty. Se lähti tekemään hakua (jota oon treenannu) eikä antanu kiinni… 🙄 Noh, olin jo lähtemässä niin sitne sanoi että saan tietty tehä ne 2 ykkösmarkkia. Ne noudot meni itsessään erittäin hyvin, pidin lähetyksessä taippariotteessa. 

Haussa teki laajaa hakua. Vähän rokotettiin tehokkuudesta pojoja kun laajensi liikaa eli haki yhen damin toiselta hakualueelta. 😅

Ohjaus meni hyvin mutta oli jo kuormittunut päivästä niin seuraamisessa ei enää jaksanu keskittyä. Meni mun taakse ja oikealle puolelle ja nuuskutteli välillä maatakin.

Eli erittäin hyvä treeni, erittäin hyvää passikäytöstä, hyviä tehtäväpätkiä ja hävettävä karkaaminen.

Olen tyytyväinen nuoren koiran työskentelyyn mutta nyt voin sanoa, että ihan liian kokematon oli vielä. 

Ei se ehkä pilalla oo mutta oisin ite voinu olla järkevämpi. 🤷🏼‍♀️









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti